HoverKraft is gestopt
Na 10 jaar ondernemerschap hebben Lútsen Stellingwerff en Dirkjan Brummelman besloten te stoppen met HoverKraft. Geen partners meer, wel nog steeds goede vrienden.
Heb je een vraag of een leuk project?
Dan kun je ze hier bereiken, ieder via hun eigen website:
Lútsen Stellingwerff: Anders & Andersen: Ik ontwerp digitale producten die grip geven op je circulaire processen.
Dirkjan Brummelman: Airsolid: Strategy, Brand Identity & Digital Design
Cloud 9
Vind je beste zelf
Cloud9.world biedt een online test waarmee jongeren hun sterke punten kunnen ontdekken, en zien hoe NJR hen kan helpen deze verder te ontwikkelen en in te zetten in de maatschappij.
Het resultaat kan makkelijk gedeeld worden op social media, om zo anderen ook uit te nodigen de test te doen.
Het interaction design zo eenvoudig mogelijk maken heeft altijd onze focus. Iedere klik is er een teveel, zeker bij een jonge doelgroep.
Samen met NJR is het gelukt een test te maken die heel snel en zonder moeite nieuwe , positieve inzichten biedt.
De uitslag van de test wordt na het delen op Facebook niet alleen tekstueel, maar ook visueel weergegeven; iets wat jongeren graag verspreiden.



De combinatie van de aspecten persoonlijk, relevant, fun en eenvoud hebben ervoor gezord dat Cloud9 in korte tijd viral is gegaan. Dit is gebeurd zonder noemenswaardige marketing van de test.
Puur door enthousiasme van de gebruikers over de test, en het delen hiervan op met name Facebook, hebben inmiddels meer dan 85.000 mensen de test op Cloud9.world gedaan.



NJR is hét jongerennetwerk van Nederland dat tientallen jongerenorganisaties en honderdduizenden jongeren met elkaar verbindt. Hun missie is jongeren hun “beste zelf” te laten vinden. Cloud9.world is de eerste stap hierin.

Het proces
Het visueel onderzoek is een manier om samen met je klant te zoeken naar een sluitende ontwerpaanpak. Bij NJR heeft dit een belangrijke rol gespeeld in het vinden van de juiste toon voor de campagnebeelden van Cloud9.
De jonge doelgroep houdt van een zekere ‘coolness’ maar iedereen die pretendeert cool te zijn wordt al snel als ‘fake’ gezien. Communicatie mag mysterieus en spannend zijn, maar het moet wel helder en duidelijk zijn wat de boodschap is. Het lijken tegengestelde wensen.
Door middels beeldmateriaal te onderzoeken waar de grenzen lopen en waar waarden samenkomen, kun je een open gesprek voeren dat nog niet bepaald wordt door een specifiek ‘ontwerp’. Hierdoor kan iedere betrokkene vrij zijn mening geven en ontstaan er nieuwe inzichten.


Verder praten?
Dirkjan Brummelman: airsolid.nl
Lútsen Stellingwerff: andersenandersen.nl
Verder kijken?
Bekijk meer van onze projecten over website design, merkidentiteit, frontend of backend.
Gratis advies!
Vul een korte enquête in (minder dan 2 minuten), en we mailen je een persoonlijk advies op maat over het inzetten van een online platform voor jouw organisatie.