Over HoverKraft: wij zijn een ontwerpbureau voor online interactie
HoverKraft is een ontwerpbureau voor online interactie, in 2007 opgericht door Dirkjan Brummelman en Lútsen Stellingwerff. Met het samenvoegen van onze -prijswinnende- portfolio’s hebben we ook onze kijk op het vak samengevoegd tot 1 visie voor onze opdrachtgevers.

Dirkjan Brummelman

“Zowel mensen als organisaties help ik graag vrij zicht te krijgen op wie ze zijn. Kraakheldere taal te spreken in vorm en inhoud. Dit betekent focus aanbrengen, keuzes maken en kleur bekennen.
Dit resultaat versterk ik met je online omgeving.

Hoe kom je verder dan alleen informatie ontsluiten met een website? Hoe activeer je mensen? Hoe maak je het avontuurlijk, inspirerend, en memorabel? Kortom: hoe creëer je een merkervaring met de meeste impact?

Een oplossing moet voor mij verbinding maken. Het helpt wanneer dit persoonlijkheid heeft: menselijk, positief, helder en toegankelijk. Dit vergroot de kans op een duurzame relatie met de doelgroep.

Mijn werk raakt al mijn passies: Een online omgeving is de ultieme synthese tussen merkverhaal, identiteit, interactie en design.”

Lútsen Stellingwerff

“Ik ontwerp online omgevingen, en ben gefascineerd door de interactie hierbinnen. Want door nieuwe interactie-vormen of -manieren kunnen mensen toegang krijgen tot- en inzicht krijgen in informatie waar ze dit eerst niet hadden. Daarnaast kan interactie informatie leuker of aantrekkelijker maken, doordat de interactie leuk of aantrekkelijk is.

Ook vind ik het interessant om te zien hoe je binnen een omgeving, door het aanpassen van een paar variabelen, nieuwe mogelijkheden kunt creëren voor gebruikers. Zoals bijvoorbeeld bij KoffieKrabbel.

Verder ben ik een uitvinder. Ik vind het leuk uit te vinden hoe iets kan werken, en uiteindelijk te zorgen dát het werkt. Zodat iets wat eerst niet kon nu wel kan. En het ontwikkelen en bouwen van webapplicaties zit hier vol mee.”

Ons team van specialisten:

HoverKraft zit in creatieve broedplaats VechtclubXL. Wat een broedplaats is? Zie het als een team van met elkaar verbonden, samenwerkende ondernemers. Die allemaal specialist zijn in wat ze doen. Met elkaar maken we misschien wel het grootste en veelzijdigste bureau van Nederland. Maar dan zonder de overhead.