De interactieve visuele identiteit van Riddervis

een interactieve identiteit

Het is niet altijd nodig een compleet online platform te bouwen om een interactief element aan de communicatie van een organisatie toe te voegen.

Riddervis begeleidt veranderingstrajecten in (middel)grote organisaties. Hun voornaamste gereedschap bestaat uit het voeren van gesprekken, het geven van feedback, en dat op luchtige wijze. Ieder veranderingstraject is anders. Een statische identiteit zou Riddervis niet helpen in hun benadering.

HoverKraft ontwikkelde voor Riddervis daarom een interactieve visuele identiteit.

Vanuit een beeldbibliotheek kan Riddervis zelf illustraties samenstellen en toepassen. Door dit in te zetten in presentaties, e-mails en handouts kunnen zij de klant zo prikkelen tot een gesprek. De identiteit helpt de dialoog op gang te brengen.

Deze aanpak levert een huisstijl die weergeeft dat Riddervis de zaken met humor en lichtheid durft te benaderen. Verandering is leuk!

De visuele identiteit van Riddervis is in 2010 genomineerd voor een Dutch Design Award.