Datingsite Pepper is ontworpen door HoverKraft

laat zien wie je echt bent

Een voorbeeld van een product dat volledig draait om online interactie is een dating-site. Maar gek genoeg zijn de meeste dating-sites erg beperkt in hun interactie mogelijkheden. En de mogelijkheden die ze wel bieden lijken sterk op elkaar. Hierdoor is er weinig verschil tussen dating-sites, en is er voor consumenten in feite weinig keus.

In 2010 lanceert RTL Nederland Pepper.nl. Pepper is wél anders dan andere dating sites. Door middel van een visueel profiel kunnen daters meer over zichzelf laten zien dan alleen een profielfoto. Door originele vragen worden ze uitgedaagd meer over zichzelf te vertellen dan alleen hun leeftijd en hobbies. En met de “just coffee” functie kunnen ze chatten aan de hand van de beelden uit elkaars profiel, én, als het klikt, direct een vrijblijvende afspraak maken voor een kopje koffie.

HoverKraft verzorgt vanaf het begin het complete visual design van Pepper. Dit onderscheidende design blijkt door veel daters als een groot pluspunt te worden ervaren. Daarnaast denken we continue mee over nieuwe concepten binnen het product, en zijn we verantwoordelijk voor delen van het interaction design.

Eind 2014 voerden we een compleet redesign van Pepper.nl uit. Hierbij werd een nieuwe en meer volwassen vormtaal te ontwikkeld, waarmee Pepper een iets oudere doelgroep weet aan te spreken. Ook is het nieuwe ontwerp volledig responsive.

Om de conversie tijdens de inschrijf-flow te verhogen maakten we hiervoor een nieuw interaction design. Het resultaat is een verbetering in de inschrijvingen van meer dan 25% sinds het redesign live is.

In 2015 won Pepper de Thuiswinkel Award voor beste datingsite.