KoffieKrabbel is een peer-to-peer marketing platform ontwikkeld door HoverKraft

laat je klanten stralen

De consument van nu prikt direct door reclame heen. En sluit zich er, met ontwikkelingen als Netflix en adblockers, ook steeds meer voor af. Als bedrijf moet je daarom op zoek naar alternatieve middelen om je doelgroep weer op een geloofwaardige manier in contact te brengen met je product.

Wat als niet jij, maar consumenten elkaar, liefst op een creatieve, verrassende manier, vertellen over jouw product? Zou dat niet veel geloofwaardiger en verrassender zijn?

Als proof of concept voor deze gedachte hebben we KoffieKrabbel ontwikkeld. KoffieKrabbel is een online platform waarop mensen hun tekening (krabbel) kunnen plaatsen, geïnspireerd op hun favoriete koffiebar. Als deze vervolgens vijf keer wordt gedeeld op social media, worden ze door die koffiebar beloond met een gratis koffie.

Het resultaat is persoonlijkere, geloofwaardigere, verrassendere en positievere communicatie over je product.
Persoonlijker, want de afzender en ontvanger kennen elkaar op social media.
Geloofwaardiger, want een persoonlijke boodschap wordt eerder geloofd.
Verrassender, want iedere nieuwe krabbel is anders, origineel en persoonlijk.
Positiever, want je plaatst niet je bedrijf, maar je klant op een voetstuk.

Op KoffieKrabbel zijn in 3 maanden tijd 79 volstrekt unieke krabbels gemaakt die in totaal 542 keer zijn gedeeld en 502 keer zijn geliked. Per keer dat een bericht wordt gedeeld worden circa 100 mensen bereikt. Zo’n 55.000 mensen zijn door KoffieKrabbel dus op een persoonlijke, geloofwaardige, verrassende en positieve manier bereikt.

KoffieKrabbel is een combinatie van communal marketing en peer to peer marketing. Het is een proof of concept dat aantoont dat deze manier van marketing werkt, en de moderne valkuilen van traditionele reclame omzeilt.

Verdien zelf ook een gratis koffie op KoffieKrabbel.nl